Tuesday, January 31, 2012

dongeng maCy : Puteri Katak

Assalamualaikum.

Hujan renyai-renyai. Kedengaran katak-katak puru mengaum memanggil hujan. Kelihatan sepasang kekasih sedang bersandiwara antara satu sama lain. Sang jejaka memandang wajah si gadis penuh rasa cinta. 

"Sayang sayang sayang?", tanya sang jejaka. 

"Sayang. sayang sayang sayang.", jawab si gadis sambil melentokkan kepalanya di bahu sang jejaka.  

Peluang baik ni. Getus sang jejaka dalam hati. Tanpa melengahkan masa, sang jejaka terus mencium si gadis kerana ketidaksabarannya. 

Ka-cing! Berubahlah si gadis menjadi katak semula.


will be spending cuti maulidur rasul di rumah lecturer :)

14 comments:

intan.maisarah said...

tak pasal jadi katak semula..

:)

khairul_bariyyah said...

katak? mengaum? :P

Nazz@Purple said...

huhuhuhu nak jdi manusia blik dia kene wat pe..

naf1327 said...

Mengaum katak tu!
Dahsyat sungguh. =)

PinQib said...

ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh xpahammm

Hanisah Safian said...

paham! :D

p/s: dah lama tak ke sini Macy!

sugar2 kapas strawberry said...

sadis cerita ini.

theRandomcraps said...

oooohh katak.
sekadar kenangan.

Mario said...

camtulah kan...mmg gadis je yg jadi mangsa...

DuniakuAbstrak said...

abis takbleh cium?

ghost writer said...

mantera salah baca lar nih..haha

AJ Hanif said...

biarkan aku terus menjadi 'katak' bagi setiap salah aku; agar aku terus tahu dan tidak berasa benar dan dibinasakan sudahnya.

oh.

andai saja.

Cinta Misteri said...

kacing ***
katak berdua terus bersama di bawah tempurung kelapa bermadu asmara tanpa mengendahkan hal dunia yang penuh dusta & nista....

>>semoga bahagia

fRaMe+LenSeS said...

hihihi. tomeinya la cita. :D