dongeng maCy : Puteri Katak

Assalamualaikum.

Hujan renyai-renyai. Kedengaran katak-katak puru mengaum memanggil hujan. Kelihatan sepasang kekasih sedang bersandiwara antara satu sama lain. Sang jejaka memandang wajah si gadis penuh rasa cinta. 

"Sayang sayang sayang?", tanya sang jejaka. 

"Sayang. sayang sayang sayang.", jawab si gadis sambil melentokkan kepalanya di bahu sang jejaka.  

Peluang baik ni. Getus sang jejaka dalam hati. Tanpa melengahkan masa, sang jejaka terus mencium si gadis kerana ketidaksabarannya. 

Ka-cing! Berubahlah si gadis menjadi katak semula.


will be spending cuti maulidur rasul di rumah lecturer :)

Comments

intan.maisarah said…
tak pasal jadi katak semula..

:)
Nazz@Purple said…
huhuhuhu nak jdi manusia blik dia kene wat pe..
naf1327 said…
Mengaum katak tu!
Dahsyat sungguh. =)
PinQib said…
ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh xpahammm
Hanisah Safian said…
paham! :D

p/s: dah lama tak ke sini Macy!
theRandomcraps said…
oooohh katak.
sekadar kenangan.
Mario said…
camtulah kan...mmg gadis je yg jadi mangsa...
ghost writer said…
mantera salah baca lar nih..haha
AJ Hanif said…
biarkan aku terus menjadi 'katak' bagi setiap salah aku; agar aku terus tahu dan tidak berasa benar dan dibinasakan sudahnya.

oh.

andai saja.
Cinta Misteri said…
kacing ***
katak berdua terus bersama di bawah tempurung kelapa bermadu asmara tanpa mengendahkan hal dunia yang penuh dusta & nista....

>>semoga bahagia
fRaMe+LenSeS said…
hihihi. tomeinya la cita. :D

Popular posts from this blog

kisah tragedi manis seorang junior 2003

Restoran Ramly Burger

Short Vacation in Penang 2017