realiti fantasi

Assalamualaikum.


Apa yang kita ingat dari kenangan-kenangan yang dirakam oleh kita? Nama tempat, nama permainan, nama sahabat atau kejadian adalah perkara-perkara yang mungkin lambat laun boleh terlupa. Tetapi, tidak dengan rasa. Rasa senang, rasa sedih, yang akan terus kita bawa tanpa mudah tercicir di sepanjang perjalanan kita. Dan semakin kita dewasa, kita akan menyedari bahawa di antara kenangan-kenangan tersebut ada satu rasa yang paling besar.

Senyum

Kerana ketika satu persatu cerita terhenti dan menjadi kenangan, cinta terus bergerak seiring harapan. Cinta yang tidak terlihat oleh mata, tak tersentuh oleh tangan, tapi dia ada. Namun kita belum mampu mengucapkan. Cinta yang sejati, cinta yang ketika kita kira sudah pergi, ternyata cuma bersembunyi, menunggu untuk kembali lagi. Terkadang ianya sedikit geli-geli namun ia suatu realiti bukan?

Anggaplah aku sedang berfantasi.


Sembang padu Encik Psychopath,
a besfriend, a brother. Cukup untuk menggambarkan perasaan semalam. Apa yang ditambah cuma salam.


p/s : ko apehal maCy curik satu entry? sukati lalala la~

Comments

beautiful_rose said…
owh..patutlah terasa seperti sudah membaca entry ini...

kenangan biarpun mungkin ada yang kita akan terlupa,tapi tak banyak sikit,mesti ada yang terpahat di hati...
JIJI YU said…
aku tak paham pasal cinta weyh
Hanisah Safian said…
macy!

dah lama tak ke sini! :D
kenangan itu dikenang dan diakhiri dgn senyuman , bukan tgisan
syaza kelyza said…
kenangan mengusik jiwa ;)
Anonymous said…
dah baca dekat belog encik phsychopath semalam..
tapi tak reti nak komen apa..
coz cinta tuh is a hard word to explain.
just hoping that my love towards him will never more than my love toward HIM.
amin.
:)
jaya jr said…
klo tengah cuti memang seronok berfantasi..tapi klo musim exam,memang tak aa kan..haha
Pena Marhaen said…
bagus entri ini..aku suka dan rasa terkesan.
HEROICzero said…
hahahaha patut mcm pernah baca.
Abang Jonni said…
senyum2 selalu maCy... huhuhu..
cemomoi said…
heee memang dah sampai masanya ponnn
DuniakuAbstrak said…
pernah rasa begitu...
kenapa macam susah nak paham? heartless kah sy? >__<
gedek! said…
Memory itself is an internal rumour
ghost writer said…
patut macam perasan jer tadi...haha

aii,macam terpikat pada orangnya jer maCy.hihi
EZAN IDMA said…
dah taktau apa itu cinta. blEh?
pencuri. dah la pencuri hati. pencuri entry lagi.

Popular posts from this blog

kisah tragedi manis seorang junior 2003

Restoran Ramly Burger

Short Vacation in Penang 2017