Thursday, December 2, 2010

mesej yang mengejutkan

Assalamualaikum,


Semalam, asyik maCy berchatting sebentar, tiba-tiba *beep beep*, maCy menerima satu mesej. Oh, dari atul.

Klik. Mesej dibuka.

"kadang2 cinta lelaki ney cam S.I.A.L.. sori mac, kasar. tp syes atul sakit ati. n tamo mac sakit ag.n8 syg. wslm."

maCy terkedu. Mesej terakhir atul hari ketika itu adalah 6 jam yang lepas. Membincangkan mengenai sinchan, bukan cinta. Mesej ini terlalu tiba-tiba. Dan sekali lagi, *beep beep*. Namanya pula terpapar..

"mac bz kew? xreply msg ash pown.."

Pejam. Kuletak handphone di sisi. Biarkan.. Biarkan sekali lagi.. kata hati deras memaksa. Seminit, dua minit.. Jari yang mengetuk keyboard kembali terhenti. Kucapai handphone kembali dan membalas mesejnya. Sungguh. Sepatutnya dikuatkan hati, bukan diikut rasa.. maCy!

Kata-katanya malam itu. Patutkah kupercaya? Mungkinkah dia benar dalam berkata-kata kali ini? Atau itu sekadar kata-kata untuk sekalian kalinya?

Teringat pula pesan alvin semalam, "alvin nk bgtau sumting kat macy.. jgn percaya pd kata2 lelaki.."

Memandang dinding. Menembus rasa.


p/s : mahu mie yang dulu, yang boleh berkongsi semua cerita. jadi tidak perlu blog untuk berkongsi rasa..

38 comments:

Hellioz said...

trust satan
trust me
srsly...

Catherine- said...

astaga macy!!


xpe..


slow2..


hmm..


"guys their mouth is bullshit!"
remember that. betul ckp alvin.

luv,
catherine-

-aNida OtHmaN- said...

ermmmm kekadg ada jugak mcm tuh..tp kekdg ada yg bagus kalO yg menghargaii....

dear..thank's aja akak..dh menjadik dh pn.....trimas macy...

ASaDa RyutaRo said...

hurmm... jangan percaya lelaki? hbs tu, asada?

ASaDa RyutaRo said...

kadang-kadang lelaki ni tak leh pecaya.. dan kadang-kadang kata-kata seorang wanita juga tak dapat nak pecaya.

kesimpulannya.. jangan over percaya.

Lan Bingka said...

hmm.. macam satu percaturan kan..;)

cikpia said...

oh konpius!!!! siapa ash? siapa mie? siapa atul????? arghhhh!!!!!

eiffel said...

membe ei ckp...

tiada peluang ke2 utk lelaki...
skali dia sktkn kamu...pasti akan ada peluang lagi...

hans said...

dengan sesiapa pun kita tak boleh bagi kepercayaan 100%

P/S : Baru Cadang Nak Jadikan Wayang Tu Macam Rumah Sendiri Tadi

echah mashuri said...

echah xfhm sebenanrnya..tp be strong k maCy..luv u.muah..;p

cemomoi said...

aahhaaa lelaki memang takleh dipercayai...

Mario said...

alvin punya ckp bole pecaya jgk...macy lbh tahu...

M a W a D D a H said...

*memandang dinding..menembus rasa...*

rasa apa macy??

ermmm...susah gak erk kes macy nie..hati lelaki payah nak di duga..chewahh..mcm ku tahu jerk...hihi...

tenangkan fikiran..tarik nafas dalam2..huhu

TUKANG KATA said...

kadang-kadang.entah la macy. emm belum merasa apa itu cinta mungkin.jadi,, tidak mengerti.

adrinaqamarina said...

alahai sayangs, kte pon sedang merasa macam ni jugak skunk ne.

hurm

Lya Colours said...

kalau kita syg org tuh, jgn percaya dia 100%
sebab bila kita beri 100%, tiba2 sesuatu yg x di ingini terjadi, 100% tuh hilang, apa je yg tinggal kat kita kan
sabar
hidup kita masih jauh
banyak benda akan di tempuhi
betol ckp alvin tuh...

Rebelle Me said...

kenapa ni maCy??

syAzAnA said...

be strong macy. fikir betul2 ekh.

HEROICzero said...

makin parah ni... =S

NAJ HEBAT said...

hye sayang,

lelaki memang tak leh percaya.

tapi.. naj pon tak tau nak cakap mcm mana.

naj pon dalam situasi yg sama macam macy.

and..

btw, naj nak tanye.. macy di kuantan kah? uia? ump?

dya adriza said...

hey maCy.. x semua lelaki mcm tu la. ikut kata hati la, jgn trlalu ikut kata org lain..

aLya said...

believe in ur heart dear :-)

♥-- emieysandra --♥ said...

xphm..ade prob ea..
setel leklok, pasal lelaki..mmg, jgn mudah percaya, diorg leh wt ape je utk trik prhatian seorang wanita ;)

cik elina said...

dilema ~

beautiful_rose said...

what can i say...
aku pernah alami pernah merasa di khianati.dan rasa percaya itu mulai hilang mengikut arus masa...






aku lebih percayakan diri sendiri.

khairul_bariyyah said...

stuju pasal msg 2.. huk2.. :/

anamizu said...

x semua guys cmtu tau ^^
jgn mrhkan nyamuk,bakar kelambu..hihi

Fello Ariza said...

ssh nk ckp pape..

adehh...

tp still nk komen gak..

huhu..

ASaDa RyutaRo said...

ooo macy..

AngahSayang2314 said...

lo sampai macam tue yer macyyyy

kata kila said...

alvin memang terbaik

ainakhani said...

aiyo.. donno what to say.
macy pk lek lok.

syarifah radiah ibrahim said...

Boys are stupid, some men too, throw rocks at them, pots and pans too..

ini bukan sy yang cakap, tapi hlovate yang tulis
;D

tak semua lelaki macam tu
dan sy rasa kadang2 susah nak faham lelaki
huhu

DuniakuAbstrak said...

percaya diri sendiri banyak2

percaya org lain jgn banyak

tia said...

sejak ble lelaki bole dipercayai??

Tomato Gurl's Life said...

betul macy..jgn percaya ckp lelaki...hurm ;(

Lan Bingka said...

sedihnya takde org nak caye kat kite..sob sob

rossoneri said...

hmmmmm...macy fikirlah dalam2..bukan lelaki yang tidak harus dipercayai, tapi manusia, jangan dipercayai 100%