Thursday, December 16, 2010

Hari Ini Aku Menangis

Assalamualaikum

Ditenung wajah anak kecil itu. Lama. Senyum tawar dilirik. Cuba. Payah. Akhirnya gugur juga airmata~

Pagi ini maCy menangis. Kenapa? Sebab anak saudara maCy dah nak balik rumah dia. Haha. Rindu. Entahlah. Padahal minggu depan dia akan pulang lagi ke kampung dan bertemu mak su nya ini. Biasanya anak saudara maCy bila maCy berpeluang jumpa semua sudah besar, tapi si kecil ni lahir semasa maCy ada di rumah.

Menangis dia, ketawa dia, senyum dia, tidur dia. Semua maCy sudah rindu. Sangat manja. Selalu mahu didukung sahaja. Muhammad Siraj Rayyan. Nak tidur mak su boleh dodoikan. Nak main mak su sanggup layan. maCy nak mandikan dia mak tak izinkan lagi. Puas dipujuk tak diizin juga. Kecil lagi, baru 3 bulan katanya.


Budak kecil perasan besar


Baru lepas tukar pampers


Si hensem ni tengah ketawa pun boleh diam bila jumpa camera

Siraj, cepat balik kampung kita main-main lagi ya~



p/s : diam bukan merajuk~

40 comments:

adrinaqamarina said...

banyaknya budak3 kecil. jangan sedey3, yang nanti maen ag. :)

zai said...

rindu zai x?

hahah
mmg askar macy ramai, mesti kecoh rumah kan.maksu macy lg tambah kurus lah bala tentera ramai yg nk kena jaga

zaL_cdpx said...

suke mata dia ! weeee~

eiffel said...

yg pegang dak kacik tuh, macy ker?

biskut said...

sayang ek ngan anak sedare...mesti teringat-ingat time nak tidur..beruntung masih berpeluang jumpa nephew.bisk nih jauh2 tak sempat lihat nephew sendiri membesar.alih2 bila jumpa mak eii..dah besar panjang.rindu nak jumpa dowank sumer...

biskut said...

sori maCy atas kesilapan pada entry bisk pagi tadi..telah diperbetulkan.

Izzat Aziz said...

comel.. mesti setiap hari nak main kalau ada dekat..hehe

M a W a D D a H said...

comelnya anak buah...macam macy je..:)

cemomoi said...

hee dah sampai seru jadik ibu plakkk

ASaDa RyutaRo said...

hurmm... diam bukan merajuk??

ASaDa RyutaRo said...

hurmm... diam bukan merajuk??

tia said...

nme dye unik! tia xpenah dgr !
;)

rossoneri said...

oh,anak buah kita pun balik hari nih

TunTeja said...

Alolo.jangan lah sedih ye mak su :)

khairul_bariyyah said...

buuuuuuuuulatnyeee mata dieeeeeeeeee!!! hahaha.. *eksaited lebih ni* slalu budak kecik yg nangis bila kita nak tinggalkan die.. ni macy plak yg nangis.. :P

Lan Bingka said...

ala siannya makcu.. senyum sikit k..;)

Si gadis bunga said...

budak-budak kecik sangat comel!
;)

Raji berkata said...

hohohoh nk buat cmner
tnggu lah smpai kau ad anak sndri ;P

LadyBird said...

comelnyer die..

Chaoi said...

alololo comel nya..

Yellow LEOpard said...

comel. :)

Keyyah said...

cepat2 lah ada anak sdr..haaaa

echah mashuri said...

mak su!tetiba cik chah pun rinduu kat anak sedara..ehhe.;)

lemonade said...

siraj dh pandai main badminton skrg ni. haha

Mata Hati said...

nati boleh call kalau rindu

plumpy.tootsie said...

cepatcepatlah kawen.nnt dpt anak sndr.hehe

:P

Wan Gerrard said...

hehehe xpe2, nanti leh jumpa lagi ^_^

dya adriza said...

ahakz~ sesuai jd cikgu ni, sebab suka budak2. maCy, dya tag maCy, hrp sudi buat ek~

Kempen: Mari Menutup Aurat

Cik Tom said...

jgn sedih2 ye mak su..nati next wik boleh jumpa lg..

mie said...

waduh!!
comel mcm gue budak kecik ni..
ahhaaaa

beautiful_rose said...

comelnye...rase nak cubit2 jerk pipi die y chuby tuh....erk,maksud aku baby tuh =p hikhikhik







cun jugak ko nieh ek... =)

miss nina said...

rayyan tiada, ni kakak2 blogger ada:)

jangan sedih2 la macy

Lelaki Ini said...

alalala
chumel sgt2!

Catherine- said...

sentap i baca tajuk entry tu taww..

comelnya rayyan :)

geget sket bulehhh?

macy jgn la nanges2...nnt i pon nanges same~

Akuhanim said...

Halo halo..salam blogwalking....rumah 139

lumut said...

oiiii ingat kan nangis sbb ape td....heeeee....

rindu plak anak buah bile bace entry ni.adoi.

Catherine- said...

baru pasan.xde cbox eh sini ;) anda telah di tag! sila jawab :)

Encik Tikus said...

mak su ? keh keh

TUKANG KATA said...

alololo comeynya :D

p/s hari ni saya pun menangis juga.masalah bertimpa2 :)
tak mengapa,kita senyuuum.

ASaDa RyutaRo said...

haih??? kenapa pelawat terkini tu takde dah muka asada??