Friday, November 5, 2010

jemputan

Assalamualaikum,

Di sini maCy ada satu jemputan buat semua blogger..







Kenduri Arwah Pabila maCy Telah Pergi


Masa : InsyaAllah selepas maghrib
Tempat : Rumah kedua ibu bapa
Tarikh : Tarikh ajal sudah ditentukan, tarikh kenduri mungkin lepas 7 hari lah

Jika tidak dapat hadir pun, semoga dapat mendoakan yang terbaik buat Mathila Binti Haji Mansor aka Mathila Binti Siti Zaharah kelak.

Oh suka-suka maCy jemput, sebarang perubahan bergantung kepada mereka yang masih hidup.

Masing-masing sibuk dengan jodoh dunia, tetapi masing-masing lupa dengan jodoh kekal yang menanti yakni mati.

Cinta manusia itu urusan Dia dan cintakan Dia itu urusan kita. Jangan sibukkan diri dengan urusan Dia sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita.


p/s : maCy rasa ada yg marah maCy buat entry camni. huu~ autopost.

27 comments:

eiffel said...

??aku ngat memula knduri utk fmily yg tlh tiada...rupa2nya....

Si gadis bunga said...

thanx maCy..
bukan atas jemputan,tapi atas peringatan.
siapa tahu sekejap lagi tiba masa kita.

Nur Qistina said...

mengingati mati adalah satu kewajipan...

khairul_bariyyah said...

bukn marah tp tgezut~~
huhuhu.. :(
mengingati mati itu wajib,kan? huhu

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

entry yg ada maksud tersirat,,,

makan dalam,,,,huu

hiro said...

semoga Tuhan mencucuri rahmat ke atas arwah.

WONG SIKAMPUH ngoceh said...

Semoga kenduri nya dpt berjalan lancar

abgreds said...

assalamualaikum maCy..

entri peringatan yang baik. semoga bermanfaat.

kita boleh membuat pelbagai analogi tentang sesuatu. namun hasilnya kembali kepada diri sendiri dan pembaca.

jika ada ilmu dan amal, peringatan seperti itu sentiasa bermain di fikiran..

M a W a D D a H said...

kita tak tahu bila, di mana dan bagaimana kita mati...

plumpy.tootsie said...

mengingati tu bagus.tp org lebih mengingati dunia berbanding akhirat.

syarifah radiah ibrahim said...

kita dah ditunangkan dengan ajal sejak azali lagi

setiap yang bernafas pasti akan mati satu hari nanti
bila masanya yang kita taktau

terima kasih atas peringatan

:)

dya adriza said...

Terkedu dengan entry ni. peringatan yang mendalam. saya sendiri mengaku semakin leka dengan duniawi dan lupakan ukhrawi.

Allahuakbar! Tq maCy..

platipus said...

aiyoo

DuniakuAbstrak said...

ok T__T

althafunisa said...

cam kenal ayat last...

caliph shuriken said...

biar apa pun pmulaan kita.. yg penting akhir nti sebaik2 penamat ^^

Pocket said...

inshaAllah.. kalau keadaan mengizinkan, akan pocket usahakan.

so dah tempah name tag dah?
pocket belum...
kain dah beli dah tapi..
kena simpan baik baik..
nanti lipas gigit ^^

♥-- emieysandra --♥ said...

ingtkan jemputan kahwin, ehehe
thanks ats peringatan 2 macy!
~_^

.s.o.f.i.a. said...

thanks for the reminder..... menikam kalbu toi tapi berkesan.

Linglung said...

fuuuhh..mendalam derr. nasib baik gua tak benak, gua faham. dan gua sedar.

nasikputeh said...

huhu...

gnesop.com said...

peringatan yg perlu diingatkan :)

padin said...

erkk... insaf.

ASaDa RyutaRo said...

hurmm..

Tomato Gurl's Life said...

erkkk..

TUKANG KATA said...

kenduri saya pun dijemput hadir ya

:)

MATAHARI said...

kau, kalau aku ajak menulis di sebuah blog teguran dalam ketidakseriusan mau?
aku mencari sang pemikir. bakti belakang tabir