Saturday, November 13, 2010

cerdiknya dah bungkus semua tu!

Assalamualaikum,

Hari ini adalah hari yang amat memenatkan. Dengan kesihatan yang tidak berapa mengizinkan, maCy dan beberapa yang lain beserta semualah bertungkus lumus memindahkan semua barang-barang ke kolej kediaman baru. Banyak dan berat.

Gambar hiasan

Sudahlah tak sihat, penat, tenaga 100% kaum hawa (kalau ada kaum adam pun tak tentu dibantu lagi), hujan, dapat pula belum breakfast. Memang semacam. Dan memang sebenarnya perempuan tak boleh angkat barang yang berat kan? Bahaya untuk rahim. Tapi serius, pagi itu betul-betul terasa amat sakit di bahagian bawah perut. uhh

Apa yang cerdik, maCy telah mengemas semua barang yang tidak mahu dibawa pulang termasuklah barang-barang yang amat penting! Tapi demi tak mahu bawa balik dan mahu terus hantar ke kolej kediaman baru, maCy buat juga. huk3

  1. Bantal! Ada satu sahaja yang tinggal itupun bantal yang disediakan yang tetap keras walau dihempap ahli sumo sekalipun. adeh
  2. Selimut! Disebabkan selimut besar, maCy sanggup bungkus-bungkus juga pergi simpan. Sudah lah hari-hari hujan malam, dan sebenarnya ada 4 lagi malam untuk ditempuhi. Wahh.. Tak apa sweater dan socks masih ada =="
  3. Mangkuk dan pinggan. Macam mana nak makan maggi ni????? Dan baru disedari, cawan juga!
Sudah cukup baik maCy tak basuh cadar yang tengah pakai sekarang ni dan bungkus sekali. =="

Doakan malam maCy tidak ditemani guruh dan hujan lebat. Takde kredit nanti siapa nak teman? Eh tiba-tiba ;p


p/s : tidak sabar mahu pulang ;D

24 comments:

mario said...

ekeke...takde kedit?

padin said...

hehee.. best apa kalau tido time ujan dan guruh ekekee

M a W a D D a H said...

macy balik bila?

iqbalsyarie said...

uik..rumah baru duk sorang2 ke?

rossoneri said...

Insya Allah xhujan.. selamat mengemas

f_aRa_aINa989 said...

kesiannya...haih..

adrinaqamarina said...

nanti si penyejuk ati pasti dapat signal yang si gorgeous sedang kesusahan.

tc macy

cemomoi said...

ooo dah nak raya dan terus panjang yeh? bantal busyuk jangan tinggal,kang mula tak leh lelap

cemomoi said...

ooo dah nak raya dan terus panjang yeh? bantal busyuk jangan tinggal,kang mula tak leh lelap

khairul_bariyyah said...

ngee~~ macy dah la kurus...
camne nak tahan sejuk nt.. wee~~

xley amek balik ea brg2 yg da slamat kne bungkus 2.. huu~

plumpy.tootsie said...

eh,sayang?kenapa tak cakap awal2 xde kedit?

awak,tidur elok2.kalau sejuk mntk kwn peluk.sejuk sgt takut awk demam.jgn sakit tau awk.

sy sayang awak :)

hackshitam said...

selamat bercuti!

aLya said...

baek2 kamu yek :-)
nnt mntak sape2 share kedit..ngeee

a n a s t a s y e a said...

kesian .. tak ada member nak bantu ke? lain kali panggil anastasyea .. insyaallah anastasyea bantu. Bantu kipas ehh .. bolehkan =)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

selamat menjalani kehidupan normad..
hahahahaha

biskut said...

bantal keras leh buat party bantal..sakit siut....

Kyuubi said...

aku pun nak balik rumah gak! hehe
Slmt bercuti! hik3

Catherine- said...

owhh..... baek2 tido!!

maCy said...

thx for the comment to all ;D

maCy said...

@khairul_bariyyah
hahaha.. macy kecik ati tau cakap cmtu. kikh2

maCy said...

@plumpy.tootsie
ur cmment. aiseh.. caer la yunk ;D

maCy said...

@M a W a D D a H
maCy balik senin ni. wehuu ;D

dyaya said...

asiap kms pn lg..angkat brg pn tak lg tau..huhu

Nur Qistina said...

yay! dok umah..hehe..=)