Wednesday, October 27, 2010

diam

Assalamualaikum,

Diam adalah lebih baik. Tapi diam untuk melarikan diri dari kesalahan bukan yang terbaik. Walau dia tidak memilih diam tetapi bersuara untuk bertanya dan memberi penjelasan, tetapi maCy yang memilih diam dari memberi jawapan. Bukan kerana marah, bukan juga kerana merajuk. Tetapi sekadar diam untuk merehatkan diri dari keadaan. Esok, atau mungkin malam ini. maCy janji, maCy akan sejuk. Itulah maCy dari dulu, kamu sudah tahu.

Satu sahaja, usah menjadi manusia yang terlalu mementingkan diri sendiri, terlalu memikirkan kebahagiaan diri sendiri sehinggakan sesiapa sahaja boleh menjadi mangsa untuk dilukakan. Berterus-teranglah dari awal, usah berpura-pura yang akan datang bakal merosakkan keadaan.

Bijak mencuri peluang adalah berbeza dari bijak melepaskan diri. maCy tidak suka orang yang gemar sekadar melepaskan diri sendiri. Itu kamu tahu.


p/s : ingat. bijak mencuri peluang adalah berbeza dari bijak melepaskan diri. amat berbeza.

24 comments:

plumpy.tootsie said...

kenapa ni dear?
ok tak?

echah mashuri said...

diam bukan brmkna salah..
heee
ape2 pun maCy..sabar ek..

echah mashuri said...

diam bukan brmkna salah..
heee
ape2 pun maCy..sabar ek..

echah mashuri said...

maCy?

LadyBird said...

macy..macy ok ke? xpe dik.. diam tuk sementara waktu sementara keadaan pulih seperti sediakala.. diam x semestinya salah.. tunggu keadaan reda baru berbicara kembali.. :).. ape2pun senyum sokmo yer..jangan masam2..nanti awet tua lak..

Si gadis bunga said...

adoi. petang-petang macam ni kena berfikir untuk mencerna maksud tersirat disebalik sebuah tinta.
hoho.

diam adalah lebih baik.
kot!
ehe ;)

platipus said...

apa pulak yang aku tertinggal kali ni?

♥-- emieysandra --♥ said...

why macy?
emmm..

Tomato Gurl's Life said...

xpe macy..kadang2 diam lebih baik..diam tak bermakna kita mengalah..tp lebih baik dr ckp byk yg menunjukkan kebodohan diri..

missmomot said...

macy..kamoo npe??

khairul_bariyyah said...

wishing he'll be like u.. doesn't take too much days~ :(

Fello Ariza said...

yerp..diam lebih baik.. kalo bersuara jugak takot buruk pdahnye..erkk

chill macy :)

syarifah radiah ibrahim said...

yea!
syarifah pun tak suka orang lepaskan diri

apa2 pun, be tough!
:)

Yatre Hayati said...

Syyhh..peperiksaan sedang berjalan. Sila diam.

Hey maCy! Nape ni???

ASaDa RyutaRo said...

hurmm..

Cik Aien said...

berdiam adalah jln terbaik drpda berkate2... :) cool dear

iqbalsyarie said...

terasa teringin utk mengetahui perbezaan antara dua itu dgn lebih lanjut~

Mari menjadi manusia

Latest Post : Kita Tidak Hipokrit!

Amy Syaquena said...

morning...

kadang2 kita terpaksa amek mendiamkan diri bagi tidak menjernihkan lagi keadaan , tapi itu bukan beerti kita salah..

shameel Iskandar said...

"Bijak mencuri peluang adalah berbeza dari bijak melepaskan diri"

Betul tu Macy, ada beza amat ketara antara mencuri peluang dan melepaskan diri. Mencuri peluang tanda bijaksana dalam bertindak. Melepaskan diri pula tanda tidak bertangungjawab dalam hidup.

Bunyi semacam jer nada entry Macy kali ni. Apa pun sabarlah yer.

Amy Syaquena said...

ziarah di pagi khamis...

Un Phat Lee said...

memang berbeza.dari segi perkataan.ehe :P

d_tieah said...

Sy bijak bg komen..
Hehe..
[Terperasan jp]
Walau ape2 pun kdg2 diam itu memang yg terbaek..
Cuma org je x sk tgk kita diam seolah2 kite yg bersalah..

cik @!en said...

cari peluang untuk melepaskan dri? erk? tak paham. hehe


chill ^_^

MATAHARI said...

sangat berbeza. bila cermin diri kembali. acap kali aku melarikan diri.