Friday, August 27, 2010

antara dua cinta

Assalamualaikum..

Andai diberi pilihan..

Mengejar cinta yang benar-benar cinta, tetapi tidak pasti mampukah cinta itu bersama menggapai cinta-Nya..

Atau melepaskan cinta yang benar-benar cinta, dan berdoa agar ditemukan cinta yang mampu membawa ke syurga~


p/s : jika sama-sama mengejar dunia. siapa yang membimbing siapa?

31 comments:

iqbalsyarie said...

Saya 1st commentatopr!kan??

Cerita terbaru di blog:"saya nak kawin dan ada anak!MUST READ!"

sugar2 kapas strawberry said...

syg..kita nya pic sama la..bru je update tumblr pkai this pic :)

::cdot the dot:: said...

cintai dia yg mencintaiku...

ZACK ENTRY said...

cinta kepada-NYA adalah kekal abadi..



latest entry Berat Aku Makin Bertambah

echah mashuri said...

kalo 2,2,mgejar dnia..yang mana 1 nk membimbing?waa..like..lIKE ayt tu!eheeh

¶A.K.I¶ said...

CINTAAA....

cintaaa....

M a W a D D a H said...

siapa..siapa...siapa...ermmm...

cemomoi said...

semua benda penting tapi mesti ada satu je yang perlu diberikan keutamaan..

so pilih le antara yang penting tu untuk diutamakan

antara cinta dan cita-cita, jika gagal cinta bimbang cita-cita juga terkubur jika berjaya cita-cita, cinta insyaallah akan datang jua - bole bawak sekali tapi berikan keutamaan pada cita-cita

Aujinz said...

saya cinta yang sebenar2 cinta laa..

cinta dunia tak kemana..





[..err.. point masuk tak.. jaawapan macam lari jer..]

@ien_R@z said...

ingin cinta sampai ke syurga.. insya Allah..


sama2 doakan yag terbaik..

cimut munniey :) said...

cinta Allah kekal abadi kan maCy :)

iemaZAIMAH said...

bila waktunye btul2 tiba,seseorang itu tak perlukan jawapan dr orang2 lain kerna dia tahu apa yg terkandung dlm hatinya sendiri..

f_aRa_aINa989 said...

macy, kena doa banyak2..=)

Aya de Luna said...

antara cinta dan CINTA??
nak pilih dua2 boleh??

"kejarlah CINTA,pasti akan mendapat cinta..tapi jika hanya mengejar cinta,CINTA entah ke mana.."

salam ziarah.. :)

✿nenek moden✿ said...

cinta?ada apa dengan cinta?

anayilz said...

letakkan dunia ditanganku.jangan KAU letak ia di hatiku.

kejarlah cinta yg hakiki,abadi,sejati & yg xakan pernah mengecewakan..^_^

tot tot kecik said...

salam..


smoga macy dpt jwpnnye.. :)

Fared Isa said...

wow, day by days u got so many fans...
terer lah... ;)

dont wori about love, it will comes to u someday...

ASaDa RyutaRo said...

jika kita cintakan sesuatu kerana Allah, pasti cinta lain akan datang mengiring dibelakang Cinta Kerana Allah tu..

jika sama-sama mengejar dunia, hanya dapat haknya di dunia saja.

jika sama-sama menjalin bahagia di dunia demi sejahtera di akhirat, pasti bahagia keduanya. yang penting niatnya ikhlas kerana Allah SWT. =)

♥ shiMawar ♥ said...

erm..mestilah dapatkan cinta yg mampu membawa kita mencintaiNya..kadang2 memang sukar..lumrah manusia utk sukakan sesuatu yg mmbawa kegembiraan..tp seandainya kegembiraan tu hanya sementara n duniawi, alangkah ruginya..

tak salah lepaskan org yg kita sayang..kerana Dia lebih tahu sape yg sayangkan kita sebenar2nye..

Nur Qistina said...

“Aku mencintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, Jika kau hilangkan AGAMA dalam dirimu, hilanglah CINTAku padamu..” (Imam Nawawi )

Aidi-Safuan said...

ala, kalau camtuh. dua2 tak payah kejar dunia. okay tak? :D

pacifist said...

salam adik manis.
jika mencintai seseorang,jgn cinta sepenuhnya.takut nanti engkau termakan dgn cintanya.
jika membenci seseorang,jgn benci sepenuhnya,takut tumbuh rasa cinta padanya.
tapi pada Allah dan rasul.cintainya sepenuh hati.kerana cinta ini refleksi kepada kecintaan dan kebencian kita terhadap sesuatu benda dan perkara.
cinta kerana Allah dan Rasul.benci kerana Allah dan Rasul

Syahrul Iman said...

cinta kepada-Nya adlah yg sebaik-baiknya =)

d_tieah said...

Tak mampu nak jawab ble soalan feeling2 nie..
~ngeeeeeee

khairul_bariyyah said...

-tunggu masa untuk kahwin saja-

muga2 pilihan yang dah termaktub 2 mampu bawak kita menggapai cinta yang hakiki, dan terus ke syurga.. (owh, sgt feeling di sini) =)

gades ain said...

berdoa agar mendapat cinta yang dpt membawa ke syurga~

HonEyBuNNy said...

salam..kejarlah cinta Allah sebelum kejar cinta mansuia...;-)

sweet-ladybird said...

jom kite mencari cinta ke syurga..

Fakhrul Zakry said...

entah. aku kadang-kadang dilemma. aku ingin bersamaNya.. namun kadang-kadang nafsu menghalangku..
membunuh dalam dia..

MATAHARI said...

cinta ada 3 jenis. dan cinta orang itu kerana tuhan lah yang aku impikn.