Kisah Lina dan Jaja

Assalamualaikum,


Di suatu petang yang hening..
Lina : Jaja.. tengok rambut aku ni cantik kan..
Jaja senyum sahaja..
Lina : Jaja, kenapa kau pakai tudung. Tengok aku, semua puji kata rambut aku cantik, lurus. Dapat pulak pakai shampoo yang ada Macy Humaira yang tengah hot tu. Memang wangi lah. Tak kisah la even model shampoo tu bertudung pun, aku nak cerita pasal produk dia je. Rugi tau kau pakai tudung. Tak boleh buat style rambut itu ini. Style aku sekarang ni memang trend tau. Baik kau cuba.
Jaja : Tak apalah Jaja, aku selesa macam ni..
Lina : Tak cantiklah Cik Jaja oi, tak cantik. Taknak aku pakai, nanti orang kata aku hodoh. You should try Jaja. Aku sanggup sponsor kalau kau nak rebond ke ape.. Ok?
Jaja : Tak apalah Lina, biar tak cantik di mata manusia asal aku cantik di mata-Nya.

Cut!

Entry kali ini sebenarnya menyahut seruan tag cik Dya Adriza sempena Kempen : Mari Menutup Aurat. Kali ini maCy tidak mahu menulis panjang tetapi maCy mahu rakan-rakan blogger dan bukan blogger untuk sama-sama menafsir sendiri dialog di atas ini. Maka peringatan yang terselit dalam entry kali ini tidak hanya terhenti pada entry tetapi juga pada komen-komen anda.

Apakah pengajaran dari dialog di atas?
Apakah reaksi Lina?
Apakah yang sepatutnya Jaja lakukan?

Selamat berkongsi! ;D
~Err. tiada sambungan tag. Tapi jom menyampaikan ;D



p/s : perut kriuk-kriuk, snow white jadian ni semalam makan 2 keping roti sahaja~

Comments

adrinaqamarina said…
betol! jom tutup aurat kawan3~!
- elina - said…
jaja trus tarik lina masuk dalam bilik .

nahh ,
rambut aku cantik jugak .

cuma aku tak bg semua org tngk .
hnya yg brtuah saja .


:)
Unknown said…
toing2~ sebagai seseorang yang free hair, saya terasa sedikit. haha
nak jugak selit nama dia 2.. hehee..
ayuh,tutp aurat.. start dpida bawah.. better late than never~ :)
emieysandra said…
bagus iklan ni, nk bli la shmpoo macy humaira tu..errr

gud macy :D
TunTeja said…
hehe.mekasih kerana mengingatkan ;)
Unknown said…
lor...ada plak lina ajak jaja cam tuh -.-"

suka aty jaja laaa..bg ei, lina should respect pendirian jaja..

ades..org lagik xnk kongsi dosa, dia lagik mau..huhuhu

p/s :: kwn+adik ei pernah ckp, 'klo ko free hair msti lagik rmai peminat'

so wat klo rmai peminat?bhgia ke?lantakkk aku laaa*kata hati ei
Kay- said…
macy yayang,

i tutup aurat tapi rambut i cam agnes monica awwww~ eh tp i xde la nak kaler2..

sape ckp tutup aurat rambut x leh buat style2...buleh jer..tp x dpt tayang2 kt org luar jer la...tayang ngn mak bapak abang kakak adik sepupu pacik macik jer...;) ok per...
Izzat Aziz said…
Tengok video kat ohtidak.. memang bertentangan dengna kempen ni..hehe
Adib said…
sy free hair..but sometimes sy pkai tudung..xpernah pulak ajak org bukak tudung..tp ad kwn sy yg bertudung kdg2 ckp kt sy.."ala..xpyh pakai tudunglah"
Lan Bingka said…
kalau dah ada macy humaira kat shampoo tu, memang harus dibeli..
Lovely Bella said…
Apakah pengajaran dari dialog di atas?

kene tutup aurat..

Apakah reaksi Lina?
ermm.. terkesima or maybe buatmuke selenger
Apakah yang sepatutnya Jaja lakukan?
erm... susah nak jawab tu.. kbt muke konfiden jerk laa kot..
Fazleyatul Aini said…
cantik lah rambut tuh tapi tak tutup kat akhirat jawab sendiri

mari sama2 renung diri masing2
Anonymous said…
thanks for this info.. (:
ILA HonEyBuNNy said…
betul tu..jagalah auratmu...xpa...cntik d mata Allah lebih penting kan...;-)
Nekmo said…
setuju dengan komen cik elina!!! hahahahha..

yunk..mkn nc ek..roti tak kenyang
Unknown said…
bertudung lebih cantik dan manis.;)
NAJ HEBAT said…
sayang~

lu tengok gua.

tantek tak??


gua tantek kan...

pakai tutung keh.



gua nak shampoo tuh!
bila dah biasa pakai tudung, kalau tetiba tak pakai, rasa macam berjalan dengan kepala botak.
baincardin said…
Jom layan 'Part 4' plak. ngeeee....^_^
dya adriza said…
maCy.. so sweet entry.. penyampaian yg sgt berhikmah.. terima kasih maCy sudi buat.. memang byk buat kita berfikir apa yg terjadi kpd mereka2 yg trlibat dlm situasi ni.
CIK TOM said…
bagus2..cik tom nak buat jgk tp xsempat lg..asyik menangguh je..
HEROICzero said…
erm.. tak tahu lah mcm mana. saya xde pengalaman. sejak sekolah rendah saya free-hair, tau...


wakakakaka~ =))
Cikbelog said…
kat mana ya saya boleh dapatkan shampo macy humaira? hehee
Aretikz said…
Weehuu ~ Hotnya Macy Humaira.. Leh kim salam tak? Ahakz.. Yezza.. Jom sapot da kempen.. hehe..

Apapapun.. wat lelaki.. aurat bukan hanya untuk wanita.. tp kita pun kena jaga..
mie said…
betul tu!!
kempen jangan xkempen
aLya maNip said…
uishh..mane nak cari gambar model maCy Humaira tue? boleh wat collection..ngeee
btw, 2 la org kite skarang. erm..mksd alya remaja skarang. x kisah dosa or tak. yg penting die rase cntik..huhu
Sca Ndx said…
biar tak cantik di mata manusia asal aku cantik di mata-Nya. makan dalam ni. :).
Anonymous said…
rambut adalah mahkota bg seorang wanita. mahkota tersebut harus dipelihara sebaik baiknya dan orang yang berhak menatap mahkota itu adalah suaminya. so,peliharakanlah mahkota mu itu. tp xgune pakai tudung kalau pakaian seksi.
LadyBird said…
salam macy comel..
bagus betul penyampaian macy..
moga2 apa yang mesej tersirat yang cube disampaikan itu sampai kepada mereka yang terlibat.. semoga kita semua dibukakan dan dijernihkan hati untuk mematuhi perintahNya..

apalah gune cantik di mata manusia tapi buruk di mata Allah.. sedangkan pandangan mata Allah yang sepatutnya kita jaga..

Alhamdulillah, mesej yang bagus macy..
akak suka :D..
Yellow LEOpard said…
bagus la ade kempen mcm nih
cikpia said…
banyak yang tersurat dan tersirat.... walau pendek tapi padat dan sendat. i loike!!!
Rebelle said…
i belajar pakai tudung..
tapi tak full lagi..
i'Allah i akan cuba kasi full! (:
beautiful_rose said…
nice entry...terbaiklah macy!

tutup aurat tuntutan agama.kalau tak nak rambut kena bakar,pakailah tudung jaga mahkota untuk suami tercinta... =)
ENCIK TIKUS said…
Macy Humaira yang tengah hot ?


wahh wahh, keh keh
semoga kita semua mendapat keredhaan Allah
Padin said…
kemepen macam ni pon boleh juga kan, untuk menyedarkan orang2 di luar sana, good job, maCy
ARJUNA.Inc said…
kan cantik dan menawan kalo sume pmpuan pkai tdung..hehe..

Popular posts from this blog

Aktiviti Laluan Berhalangan

Aku, Kau & Mereka - 2010

Kasut Larrie Arch Support dan Kelebihannya