Saturday, December 29, 2012

:: Pavlova penutup cuti!

Assalamualaikum.

Cuti sekolah sudah berakhir. Niat untuk beristiqamah dalam menulis bukan mudah. Lebih-lebih lagi apabila terikat dengan tanggungjawab tertentu termasuklah tanggung jawab sebagai anak. Jadi, usah mudah kata apabila cuti menjelang kedua kaki boleh bergoyang.

Cuti kali ini? Ada dugaan yang melanda. Namun, dalam setiap yang diduga pasti akan ada manisnya sebagai ganjaran kesabaran. Namun, jujur. Saat dilanda ujian kecil tersebut, ada redha. Tapi sekejap-sekejap kembali terasa sedih. Apa pun yang berlaku, doakan semoga segalanya berjalan lancar insyaAllah.



Penutup cuti kali ini maCy tutup dengan Pavlova! Tengok gambar, menarik tak? hehe. Sepanjang cuti teringin nak buat tapi tak ada yang rajin nak melayan pergi kedai bakery. Jadi maCy buat lain-lain pencuci mulut seperti buat layer choc cheese, puding karamel, choc rich pudding, puding sagu,  puding roti, kek marble, karipap, donut mayo, donut keledek dan durian crepe, sebelum akhirnya dapat juga buat Pavlova. Seronoknya kalau petik jari terus dapat bahan-bahan buat kek. Yelah, nak buat semua ni walaupun sedikit perlu kos juga :)

Akhir kata, selamat menikmati hari bekerja dan hari belajar buat semua!


Januari tahun depan umur sudah 23!
Berat? Saiz? Belum bertambah >.<"

Monday, December 10, 2012

:: orang asing

Assalamualaikum


Hai orang asing
Kita bertemu buat pertama kalinya
Tiada siapa peduli siapa kamu, kamu pun tak peduli siapa aku

Hai orang asing
Setelah bertahun sekali lagi kita berlaga bahu
Mata memandang mata
Senyum terukir tiba-tiba
Kerana saat kita kembali bertemu
Kamulah orangnya yang sedang melamar aku


lelaki : my eldest nephew
lokasi : danga bay